De dienst Ruimtelijk ordening werkt al ruim een jaar uitsluitend op afspraak. Omdat deze manier van werken heel positief ervaren wordt, zowel door de dienst als door de burgers, volgen nu ook andere diensten: Milieu, Financiën, Patrimonium & mobiliteit en Vrije Tijd & welzijn. Dit heeft alleen maar voordelen: de experten kunnen de dossiers waarvoor je langskomt grondig bestuderen en voorbereiden, waardoor je efficiënter en sneller geholpen wordt.
Waarvoor neem je altijd een afspraak?
- dossiers i.v.m. omgevingsvergunningen, bodemattesten (milieu)
- dossiers i.v.m. nutsmaatschappijen, werfbezoeken (patrimonium & mobiliteit)
- aanvragen van een parkeerplaats voor mindervaliden (mobiliteit)
- inkijken openbaar onderzoek (milieu, patrimonium & mobiliteit)
- debiteurenbeheer (financiën)
- vertegenwoordigersbezoek
Bij Vrije tijd & welzijn (VTW) en Ruimtelijke ordening is alle dienstverlening op afspraak. Tweemaal per week houdt dienst VTW wel een open loket voor vragen over I-school.
Wat kan zonder afspraak?
Milieu
afhalen 'geen-reclame' stickers, afvalkalenders / verkoop compostbak, GFT emmer/ verkoop vuilzakken en terugname slechte rollen / recyclagepark (toegangsbadge,…)
Patrimonium & mobiliteit
meldingen allerhande / aanvraag inname openbaar domein + verlengingen
Financiën
verrichtingen kleine kassa / aanvragen inname openbaar domein + verlengingen
Hoe een afspraak maken?
Dat kan telefonisch of via e-mail:
Milieu: 02/462 05 60 of milieu@wemmel.be
Dienst Patrimonium & mobiliteit: 02/462 05 80 of patmob@wemmel.be
Dienst Financien: 02/462 05 20 of fin@wemmel.be
Dienst Vrije tijd & welzijn: 02/462 03 90 of vtw@wemmel.be
Dienst Ruimtelijke ordening: 02/462 05 50 of dienst.ro@wemmel.be