Steeds meer gemeentediensten werken op afspraak

Sinds kort werken ook de diensten Milieu, Patrimonium & mobiliteit, Financiën én Vrije tijd & welzijn op afspraak. Voor bepaalde kleine verrichtingen kan je wel nog steeds terecht aan een open loket.

De dienst Ruimtelijk ordening werkt al ruim een jaar uitsluitend op afspraak. Omdat deze manier van werken heel positief ervaren wordt, zowel door de dienst als door de burgers, volgen nu ook andere diensten: Milieu, Financiën, Patrimonium & mobiliteit en Vrije Tijd & welzijn. Dit heeft alleen maar voordelen: de experten kunnen de dossiers waarvoor je langskomt grondig bestuderen en voorbereiden, waardoor je efficiënter en sneller geholpen wordt.

Waarvoor neem je altijd een afspraak?

  • dossiers i.v.m. omgevingsvergunningen, bodemattesten (milieu)
  • dossiers i.v.m. nutsmaatschappijen, werfbezoeken (patrimonium & mobiliteit)
  • aanvragen van een parkeerplaats voor mindervaliden (mobiliteit)
  • inkijken openbaar onderzoek (milieu, patrimonium & mobiliteit)
  • debiteurenbeheer (financiën)
  • vertegenwoordigersbezoek

Bij Vrije tijd & welzijn(VTW) en Ruimtelijke ordening is alle dienstverlening op afspraak. Tweemaal per week houdt dienst VTW wel een open loket voor vragen over I-school.

Wat kan zonder afspraak?

Milieu

afhalen 'geen-reclame' stickers, afvalkalenders / verkoop compostbak, GFT emmer/ verkoop vuilzakken en terugname slechte rollen / recyclagepark (toegangsbadge,…)

Patrimonium & mobiliteit

meldingen allerhande / aanvraag inname openbaar domein + verlengingen

Financiën

verrichtingen kleine kassa / aanvragen inname openbaar domein + verlengingen

Hoe een afspraak maken?

Dat kan telefonisch of via e-mail:

Milieu: 02/462 05 60 of milieu@wemmel.be 
Dienst Patrimonium & mobiliteit: 02/462 05 80 of patmob@wemmel.be
Dienst Financien: 02/462 05 20 of fin@wemmel.be 
Dienst Vrije tijd & welzijn: 02/462 03 90 of vtw@wemmel.be  
Dienst Ruimtelijke ordening: 02/462 05 50 of dienst.ro@wemmel.be  

Gepubliceerd op wo 12 juni 2019