Hulp bij invullen belastingen

Op vrijdag 14 juni houden ambtenaren van de federale overheidsdienst Financiën een zitdag in Wemmel om je te helpen met je aangifte. De medewerkers werken uitsluitend op afspraak. Het is niet nodig de papieren belastingaangifte mee te brengen, want alles wordt digitaal ingevuld.

Neem je identiteitskaart (+ pincode) mee, samen met alle documenten die nuttig zijn voor de aangifte

  • en die over het jaar 2023 gaan.
  • inclusief documenten voor eventuele inkomsten of eigendommen in het buitenland.

De afspraak duurt een kwartiertje. Het is mogelijk dat je even moet wachten voor je afspraak, bedankt om hier rekening mee te houden.

Kom je voor een andere persoon? Breng dan de volgende documenten mee:

  • jouw identiteitskaart
  • een kopie van de identiteitskaart van de andere persoon
  • een volmacht (ondertekend door de andere persoon). Je kan dit model gebruiken of kopiëren. Dit document ligt eveneens ter beschikking in het gemeentehuis en aan het snelloket van burgerzaken.
  • alle documenten die nuttig zijn voor de aangifte van de andere persoon:
    • en die over het jaar 2023 gaan.
    • en inclusief documenten voor eventuele inkomsten of eigendommen in het buitenland.

Er wordt slechts één enkele aangifte per afspraak ingevuld. Als je de aangifte van meerdere personen wilt laten invullen, moet je meerdere afspraken maken.

Waar: Welzijnscampus, J. De Ridderlaan 49, 1780 Wemmel
Wanneer: vrijdag 14 juni 2023 van 9u tot 12u en van 13u tot 15u

Maak een afspraak via https://www.wemmel.be/nl/ik-wil-een-afspraak-maken#select/ en kies 'Hulp bij belastingaangifte'. Heb je hulp nodig om een afspraak te maken? Bel dan naar 02 462 10 00 zodat iemand van onze medewerkers je kan helpen om een afspraak te maken.

Lukt het niet om naar de zitdag in Wemmel te komen, dan kan je ook telefonische hulp krijgen of geholpen worden in een belastingkantoor. Meer info vind je op https://financien.belgium.be/nl/particulieren/belastingaangifte/aangifte/hulp

Gepubliceerd op wo 08 mei 2024