Taalgebruik bij klantencontact van Fluvius

Na een overleg tussen de burgemeesters van de faciliteitengemeenten en nutsmaatschappij Fluvius treft de nutsmaatschappij enkele maatregelen op het vlak van taalkeuze. Op die manier hoopt Fluvius het klantencontact met de inwoners van de faciliteitengemeenten te verbeteren.

  • bij telefonisch contact kan een klant uit een faciliteitengemeente kiezen om in het Nederlands of Frans bediend te worden;
  • Fluvius werkt op dit moment aan een eigen portaal waarbij de klant de optie heeft om het Nederlands of het Frans te kiezen. Momenteel is er een tijdelijke oplossing waarbij de klant de website kan laten vertalen via Google Translate;
  • Fluvius registreert de taalkeuze van de inwoners van de faciliteitengemeenten via de

website in het kader van de gas- en elektriciteitsmeters: het meterkaartje en de toepassing op de website is in de gekozen taal.

Als je hierbij problemen ondervindt, kan je altijd Fluvius contacteren via 078 35 35 34 of www.fluvius.be/nl/contact/contactformulier.

Gepubliceerd op di 28 juni 2022

Lees meer artikels over